העברת הנכס ברשויות

מכירה, רכישה, או השכרה של נכס- זה הרבה יותר מחתימה על חוזה וכניסה אל הדירה החדשה.
העברת חשבונות החשמל, המים, הגז או הארנונה, כרוכים ביצירת קשר עם כל אחת מהרשויות בנפרד, הכוללת המתנה, מילוי פרטים בירוקרטיים שונים, יצירת הוראת קבע- ואף חסרי המזל, יאלצו להתמודד עם חובות השייכים לדייר הגר בדירה לפניהם.

העברת הדירה ברשויות, כמו גם עדכון כתובת או תקשורת עם ספקים שונים היא תהליך אותו חשוב לבצע ביסודיות, במטרה לחסוך זמן יקר, כאב ראש, כמו גם תשלומים אותם מישהו אחר היה צריך לשלם.

מה צריך לבדוק ואיך לא נפספס את כל הפרטים הקטנים?
הסוד הוא בדיקה יסודית והעברת כל הקשור לדירה והחשבונות בבת אחת, עם יציאת הדייר- עבור בעל הנכס, כמו גם עם כניסת הדייר- עבור השוכר החדש ובעל הנכס כאחד.

בעת רכישת או מכירת הנכס

רישום זכויות במקרקעין בישראל, מתבצע על-ידי הרשות לרישום והסדר זכויות המקרקעין במשרד המשפטים.
את המידע על הנכס ניתן לקבל עם פנייה לרשות, ללא הוכחת הבעלות עליו.
במידה והמידע שהתקבל תואם את הנכס אותו אתם מעוניינים למכור או לקנות, השלב הבא יהיה קבלת האישור לטאבו להעברת זכויות בנכס, עם הצגת תעודה מהעירייה או הרשות המקומית המופנית אל רשם המקרקעין, על-פי סעיף 324 לפקודת העיריות.

בדיקה חשובה נוספת היא בדיקת החובות ההיסטוריים של הנכס, בדיקה אשר תוצאותיה יבטיחו כי ביום מן הימים, הרבה אחרי שנגמרה התקשורת בין המוכר לקונה, לא יצוצו חובות עבר מכל סוג.

בנוסף לבדיקות אלה, יש לוודא היטב שאין תשלומים עתידיים לרשויות שאינם שולמו במלואם, חובות או חשבונות שנשארו פתוחים- ולבצע את כל הקשור בהעברת חשבונות ברשויות אל הדייר החדש, בדיוק כפי שמומלץ ומקובל לבצע בכל פעם בה הדייר מתחלף, כשמדובר בדירה להשכרה.

העברת חשבונות ברשויות בעת השכרת הנכס

במידה ולא צוין וסוכם אחרת בחוזה השכירות, את חשבונות המים, הגז, הארנונה והחשמל ישלם הדייר המתגורר בדירה.
אך כאשר הדברים אינם מתבצעים כשורה, בין אם בתום לב, אי יכולת כלכלית או באופן מכוון- עם ההשלכות עלולים להתמודד הדייר החדש, כמו גם בעל הנכס, בעל הדירה.

כדי למנוע זאת, מומלץ לבצע בדיקת חובות ברשויות, עם עזיבתו של כל דייר, כשלבעל הדירה עדיין צ’ק ביטחון ברשותו, בו ניתן להשתמש להחזר החובות.
במקביל לחובות, לא נשכח כמובן את בדיקת תקינות הנכס- בה נוודא שאכן הנכס הוחזר לבעליו בדיוק כפי שהתקבל ממנו וללא נזקים- במידה ואכן נגרמו, גם כאן ניתן להשתמש בצ’ק הביטחון.

במקרים חמורים יותר בהם לא שולמו החובות השונים, ייצוג מול הרשויות הוא שירות נוסף, אותו תוכל להציע לכם חברת הניהול, בעבודה משותפת עם עורך דין מקצועי בתחום.

ברגע שאין חובות והנכס תקין, יש להעביר את כל החשבונות ברשויות אל הדייר החדש.
במידה והדיירים מתחלפים באופן מידי, ניתן לבצע העברה ישירות מדייר אל דייר.
אך אם עמדה הדירה ריקה למשך תקופה וחזרו החשבונות אל בעל הדירה- עם כניסת הדייר החדש יש לפנות מחדש אל הרשויות.

חשוב לזכור, כי במידה והדירה מגיעה עם שירותים נוספים אותם מציעים ספקים שונים- לרוב אינטרנט או טלוויזיה, הסדרת התשלום עבור הספקים, היא תהליך דומה, עם זאת מעט פשוט יותר, אותו יש לבצע.

השירותים להם אתם זקוקים, עכשיו ב- Flamingo- העברת דירה ברשויות

אנחנו ב- Flamingo, נשמח לסייע לכם בהעברת הדירה ברשויות, בין אם מדובר בדירה להשכרה, לרכישה או למכירה!
אנו מציעים מגוון שירותים הכוללים רישום בטאבו והוצאת אישור לטאבו בעת מכירה או קניית דירה, בדיקת חובות היסטוריים לנכס, העברה ברשויות כמו גם בדיקה אם בוצעו ההעברות השונות במלואם לפי הצורך, ייצוג מול הרשויות השונות במידה וקיימים חובות ועוד!
למידע ופרטים נוספים, הזמנת השירות או ייעוץ, אנחנו כאן ולרשותכם תמיד.

למה להשאר אדישים? פנו אלינו עוד היום והפעילו את הטייס האוטומטי!


הרבה סוגים של בעיות רישום

יש כל מיני סוגים של בעיות רישום.
לפעמים מדובר בבעיה שמקורה בהיסטוריה הרחוקה של הנכס ורישומו כ’מושע’, כלומר נכס שהוא חלק ממתחם גדול יותר והבעלות עליו משותפת ולא מחולקת ליחידות משנה.
לעיתים יש סוגיות של מיסוי והיוון, לעיתים הערות אזהרה ישנות או מחלוקת בין יורשים.
בנקודה הזו הרבה קונים מעדיפים להרים ידיים ולוותר, אחרי הכול כשמשקיעים מאות אלפי שקלים  בקניית נכס להשקעה, לא סביר שתסכימו לוותר על העניין הפעוט הזה – שהנכס  יהיה רשום בצורה נכונה וללא חובות.
חברת פלמינגו מתפקדת כ-One Stop Shop לענייני נדל”ן בחיפה והקריות – היא עוסקת בליווי העסקה כבר מהשלב הראשון הכולל את בדיקת צרכי הלקוח ואיתור נכס מתאים עבורו, לאחר מכן חברת פלמינגו תדע לאתר את הנכס המתאים בעבור המשקיע, להשביח את הנכס, להשכיר אותו ולנהל אותו במהלך תקופת השכירות.
אך לא פחות חשוב, חברת פלמינגו תדע לערוך בדיקה משפטית לנכס ע”י היועצים המשפטיים שעימם היא עובדת בשיתוף פעולה וכן לטפל בבעיות רישום ובהעברת דירות ברשויות השונות.
היועצים המשפטיים של פלמינגו המתמחים בסוגיות רישום מורכבות מצליחים פעמים רבות לפתור בעיות רישום שלעין פחות מנוסה ומקצועית נראות כמו מבוי סתום ובכך גורמים למשקיעים רבים להמשיך בעסקת חייהם ולא לוותר עלייה בגלל בעיות שניתנות לפתרון מהיר ע”י המקצוענים!

× איך אפשר לעזור?
דילוג לתוכן