fbpx

השוכר נפטר – מה עושים?

זה אולי נשמע לנו מופרך, אבל לעיתים גם מוות הוא חלק מהסוגיות עמם נאלצים בעלי דירות להתמודד.
ראשית, אנחנו מאחלים בריאות לכל אחד ואחת, אך באותה נשימה חשוב לציין כי לעיתים "לטמון את הראש בחול" ולהתעלם מהמציאות כפי שהיא, עשויים להותיר בעלי נכסים ודירות מול שוקת שבורה.
קבלו את אחד מהסיפורים הביזאריים שהתרחשו לאחרונה מבית פלמינגו ניהול ואחזקות נדל"ן המנהלת מאות דירות ברחבי הארץ, אולם כזה שאילץ אותנו לחשוב מחוץ לקופסה ולהוכיח עד את בקיאותנו בשוק הנדל"ן.

מדובר בדיירת בשנות ה-40 לחייה, בעלת מוסר תשלומים גבוה שמעולם לא נתקלנו מולה בבעיה.
עם זאת, אחת לרבעון במסגרת שיחות תקופתיות שאנחנו עורכים עם השוכרים בדירות אותן אנו מנהלים בפועל, עודכנו כי הדיירת לא עונה, על אף שהצ'קים המשיכו לרדת כרגיל.

מיד עדכנו את בעל הדירה במתרחש והתחלנו בחיפוש אחר הדיירת.
תחילה השארנו פתק על הדלת מתוך מחשבה כי אולי היא נמצאת בחו"ל או החליפה מספר טלפון.
כעבור יומיים, חזר אלינו אחד השכנים וסיפר שאותה דיירת אושפזה לאחר שנדבקה בקורונה.
בבדיקה מול השכן התברר שמדובר באישה ערירית ללא משפחה.
ניגשנו לבדוק את קריאת מונה החשמל של הדירה, וכעבור מספר הימים חזרנו שוב על הפעולה על מנת לבדוק האם הקריאה השתנתה.
כשהבנו שהקריאה נותרה זהה, הבנו כי בפועל אף אחד לא מאייש את הדירה.
עוד כמה ימים חלפו, ואז הגיעה הבשורה המרה – הדיירת נפטרה…

השוכר נפטר מה עושים - פלמינגו

עם כל הצער שדבר, נשאלת השאלה כעת – מה עושים?
בעל הדירה מעוניין להמשיך להשכיר את הדירה וליהנות מתשואה והכנסה כספית שוטפת.
על מנת לוודא שאכן זה יקרה, אז קבלו כמה טיפים אותם מימשנו במקרה המדובר, שעשויים לסייע גם לכם במידה וחלילה השוכר בדירה נפרד מן העולם.

השוכר נפטר – מה עושים?

• עם היוודע הבשורה על מות הדייר/ת יש להודיע מידית על כך למשטרת ישראל.

• במידה וקיים קרוב משפחה או חבר לנפטר, יש לבקש ממנו את המפתח על מנת שניתן יהיה להמשיך ולהציג את הדירה בפני שוכרים חדשים.

• תכולת הדירה – יש לפעול מול קרובי משפחה או חברים של הנפטר על מנת שיפנו את תכולתה תוך פרק זמן מוגדר ומהיר ככל הניתן.
במידה ולא נמצא פתרון, רצוי להעביר את התכולה לאחסון במחסן למשך חודש או חודשיים עד למציאת קרוב משפחה או חבר שיעביר אותם אליו.
אמנם זה יעלה לכם כמה שקלים, אך לפחות תוכלו להציג את הדירה כשהיא ריקה עבור שוכרים פוטנציאליים חדשים.

• אם יש ספק, אין ספק – הדייר לא עונה, מרגישים שמשהו לא כשורה?
במצב שכזה מומלץ לפעול על פי הסדר הבא – נסו להשאיר פתק על הדלת, חפשו אחר קרובי משפחה או חברים של הדייר.
אם גם זה לא עובד, צלמו את קריאת מונה החשמל וכעבור מספר ימים חזרו שוב על הפעולה, על מנת לבדוק האם נעשה שימוש בחשמל בדירה.

• כל הטיפים הללו מתייחסים למציאות בה השוכר הינו אדם מן השורה ואינו דייר בעייתי אשר התקשורת או מערכת היחסים עמו לקויה מלכתחילה.

הייתם מעוניינים למנוע מעצמכם התעסקות מיותרת מול השוכרים, ולהמשיך בשגרת היום-יום שלכם ללא כל הפרעה?
המומחים המקצוענים של חברת פלמינגו יעשו עבורכם את העבודה על הצד הטוב ביותר.

רוצים לדעת עוד? נשמח לעמוד לשירותכם כחברת ניהול מובילה המעורה בשוק הנדל"ן בישראל על בוריו.
יחד נדע לספק עבורכם מענה לכל שאלה.

*פלמינגו ניהול ואחזקות נדל"ן – פחות לחץ, יותר רווח*

קראו גם – איך לבחור שוכרים לנכס ⇐

חברת פלמינגו הוקמה בשנת 2017 על ידי שני אנשי הנדל"ן הוותיקים ויק קושניר ואיזי בינייב. החברה הוקמה מתוך הסתכלות על שוק משקיעי הנדל"ן ושוק שוכרי הדירות והבנה אמיתית כי השוק יתום מטיפול מקצועי עבור שני הצדדים בעסקת ההשכרה. 
 
מדיניות פרטיות | תנאי שימוש 

© כל הזכויות שמורות לחברת פלמינגו ניהול ואחזקת נכסים.

דף זה עודכן לאחרונה בתאריך:

Call Now Button